بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان

بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان یکی از خدمات صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی به شمار می آید. در ادامه به معرفی این بیمه می پردازیم.

شما می توانید از طریق شماره تماس های زیر از طریق نماینده رسمی صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی اقدام به خرید بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان نمایید.

02184138146

02184138161

09105904834

برابر قانون جمهوری اسلامی ایران مسئولیت پزشکان مبنی بر قاعده تقصیر است و در صورت اثبات تقصیر،  هر فردی از جامعه پزشکی باید مطابق قانون مجازات اسلامی به بیمار و یا بازماندگان بیمار فوت شده دیه بپردازد.

در این میان خرید بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان نقش بسیار مهمی در کاهش استرس شغلی جامعه پزشکی خواهد داشت.

در صورتی که پزشک به علت خطا، اشتباه و یا غفلت در انجام امور درمانی یا پزشکی دچار صدمات جسمانی یا روانی گردند یا فوت شوند. بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان خسارات وارده را جبران خواهد کرد.

همچنین باید توجه داشته باشید در صورتیکه بیمار به علت خطای دستیاران خود و یا کلیه افرادی که به دستور پزشک انجام وظیفه می نمایند از جمله پرستاران صدمه ای ببیند پزشک مسئول است و بیمه نامه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان می تواند خسارت وارده را جبران کند.

تعهدات بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان

بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان دارای تعهدات بسیاری است که از جمله آنها می توان به  دیه فوت ، دیه یا ارش صدمات بدنی، هزینه های پزشکی صدمات جسمی یا روانی بیمار است.

در حقیقت پس از صدور رای مراجع ذیصلاح، شرکت بیمه مسئول پرداخت دیه و جریمه رای صادره خواهد بود.

تعهد این بیمه نامه مربوط به حوادث و اتفاقاتی خواهد بود که در طول مدت بیمه نامه رخ داده باشد منوط به اینکه حداکثر پس از چهار سال از تاریخ پایان بیمه نامه به شرکت بیمه اعلام شده باشد.

در کنار موارد ذکر شده فوق، مطابق مکاتبه انجام شده رئیس کل سازمان نظام پزشکی با جناب آقای محسنی اژه ای ریاست محترم قوه قضائیه و بند خ ماده 76 قانون برنامه ششم توسعه از این پس بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان در مراجع قضایی به عنوان وثیقه مورد تایید است.

در صورتی که فرم یادآور زمان تمدید بیمه نامه ها که در زیر قرارداد را تکمیل فرمایید، همکاران ما در صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی جهت تمدید بیمه نامه مسئولیت با شما تماس خواهد گرفت

یادآور زمان تمدید بیمه نامه ها

Max. file size: 300 MB.
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها