همکاری سازمان نظام پزشکی با بانک توسعه و تعاون

 

تفاهم نامه همکاری به امضای محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون و محمد رییس زاده رییس سازمان نظام پزشکی رسید.

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در جلسه انعقاد تفاهم نامه اظهار داشت: بخش درمان و پزشکی از اقشار و اصناف مهم و خوش نام در اقتصاد کشور محسوب می شوند که از جایگاهی خاص در میان مشتریان و جامعه هدف نظام بانکی برخوردار هستند.
وی افزود: حمایت بانک از جامعه پزشکی و فراهم سازی شرایط مناسب برای تهیه تجهیزات و ابزار آلات پزشکی و تهیه و بهسازی محل فعالیت می تواند موجبات تسهیل فرآیند درمان ، ارتقای سطح خدمات پزشکی و افزایش سطح اجتماعی و اقتصادی مناطق را فراهم آورد.


شیخ حسینی خاطر نشان کرد: طی سه ماه اخیر جلسات و نشست هایی میان بانک و سازمان نظام پزشکی برگزار گردید و هدف بر این است که در نتیجه تفاهم میان طرفین، حداکثر سازی رضایت جامعه پزشکی و عموم جامعه محقق شود.
سرپرست بانک توسعه تعاون تاکید کرد: حوزه سلامت از حوزه های سربلند کشور است و مجموعه نظام پزشکی از سرمایه های عظیم کشور محسوب می شوند و تقویت زیرساخت های حوزه سلامت می تواند گام مهمی برای ارتقای سطح رفاهی عموم جامعه تلقی شود.
سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: طی سه دهه اخیر جامعه پزشکی و درمان در بخش تعاون نیز حضور موثری داشته اند و بسیاری از کلینیک ها، مراکز جراحی و درمان و فعالین پزشکی با تکیه بر الگوی تعاون، فعالیت های خود را گسترش داده اند.


محمد رییس زاده رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: تقویت زیرساخت های حوزه سلامت، گردشگری سلامت و صدور تکنولوژی از جمله اهدافی است که در راهبردهای بخش درمان و پزشکی کشور مطرح است و اجرای این تفاهم نامه می تواند در دستیابی به اهداف فوق اثرگذار باشد.
گفتنی است در پی انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و سازمان نظام پزشکی مقرر است بر اساس ایجاد میانگین سازمان، تسهیلاتی به معرفی شدگان برای خرید تجهیزات پزشکی، تعمیر و بهسازی محل فعالیت، خرید دفتر محل فعالیت و یا ودیعه اجاره محل فعالیت به گروه های هدف از جمله پزشکان فوق تخصص، متخصص و عمومی، دندانپزشکان عمومی و متخصص، آزمایشگاه ها، داروخانه ها، کلینیک ها و مراکز تصویربرداری پرداخت می گردد.
در راستاي رفاه حال پزشکان و اعضای محترم جامعه پزشکی و تسهيل در ارايه‌ي خدمات رفاهی، تفاهم نامه ای بین سازمان نظام پزشکی و بانک توسعه تعاون منعقد شده است.

بر اساس این تفاهم نامه، اعضای جامعه پزشکی ( مانند : پزشکان ، پیراپزشکان و …) که از طریق صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی به بانک توسعه و تعاون معرفی می‌شوند. میتوانند از تسهیلاتی که به شرح زیر است ، استفاده کنند :

    • تسهیلات خرد
    • وام قرض الحسنه
    • تسهیلات خرید تجهیزات پزشکی ، تعمیر و بهسازی محل فعالیت
    • تسهیلات خرید دفتر محل فعالیت و یا ودیعه اجاره محل فعالیت

تسهیلات بانک توسعه و تعاون برای جامعه پزشکی

تعهدات بانک توسعه تعاون برای پزشکان

۱- بانک نسبت به گشایش حساب برای سازمان و معرفی شدگان از سوی وی نزد شعبه و همچنین ارائه خدمات بانکداری اینترنتی بصورت برخط (آنلاین) در چارچوب ضوابط و مقررات بانک اقدام خواهد نمود.

بانک می تواند حداکثر معادل یکی از ضرایب جداول زیر بر حسب میانگین مانده حساب های کوتاه مدت یک صدم درصد سازمان، تسهیلات در قالب عقود مختلف مطابق ضوابط و مقررات بانک به اشخاص معرفی شده از سوی سازمان پرداخت نماید:
تبصره: در صورتیکه جامعـه هـدف سازمان تمایل به استفاده از امتیاز حساب کوتاه مدت یکصدم درصد شخصی خود داشته باشد، می تواند در صورت اخذ معرفی نامه از سازمان، از ظرفیت های موجود در تفاهم نامه حاضر بهرهمند شوند.

پرداخت تسهیلات به معرفی شدگانی صورت می پذیرد که رتبه اعتبار سنجی ایشان در سامانه اعتبار سنجی ایران در گروه C و بالاتر واقع گردیده باشد. بدیهی است در صورت عدم امکان اخذ رتبه از سامانه مذکور، رتبه حاصل از سامانه اعتبار سنجی سدرا ملاک عمل خواهد بود.
سقف تسهیلات پرداختی خرد حداکثر ۲ میلیارد ریال می باشد.
تضامین برای تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال با یک نفر ضامن معتبر و برای مبالغ بیشتر تا سقف ۲ میلیارد ریال با دو ضامن معتبر انجام میشود.
شرایط ضامن به قرار ذیل:

    • کارمند با ارائه گواهی کسر از حقوق
    • پزشک و یا سایر اعضاء سازمان نظام پزشکی کل کشور با دارا بودن تصویر برابر اصل شده یک فقره پروانه طبابت معتبر
    • سایر اشخاص اعم از بازنشته و یا کاسب جواز کسب دار و یا عضو هیأت علمی دانشگاه و با چک و یا سفته و یا سایر اشخاص حقیقی به تشخیص شعبه عامل
    • سقف وام قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون می‌باشد.
    •  پرداخت وام قرض الحسنه منوط به وجود منابع مالی کافی و بازگشت مناسب اقساط می باشد.
    • پرداخت وام قرض الحسنه با دوره بازپرداخت کوتاهتر و مبلغ کمتر در اولویت میباشد.

پرداخت تسهیلات خرید ابزار و تجهیزات در قالب عقد مرابحه / فروش اقساطی و تعمیر و بهسازی در قالب عقد جعاله با دوره بازپرداخت حداکثر ۴۸ ماهه در چارچوب سیاستهای اعتباری بانک صورت می پذیرد .
در صورت ارائه فاکتور مربوط به ملزومات مصرفی بازپرداخت تسهیلات یکساله خواهد بود.

شهرهای بزرگ شامل ،تهران ،کرج، مشهد ،اصفهان ،تبریز شیراز و اهواز می باشد.
در صورتیکه ملک مورد نظر تکافوی ۱۲۰٪ اصل و سود تسهیلات را ننماید، اخذ سایر تضمینات مورد تائید رکن اعتباری مربوطه (به میزان کسری) تضمینات امکان پذیر می باشد.
چنانچه کاربری دفتر محل کار موضوع جدول فوق الذکر تجاری می باشد اخذ وثیقه

ملکی شهری ارزنده بلامعارض و سهل البيع ( خارج از طرح ) بنحویکه حداقل ۱۰۰٪ اصل تسهیلات اعطایی را پوشش دهد ،الزامیست. بدیهی است اخذ سایر تضمینات مورد تائید رکن اعتباری مربوطه (به میزان کسری تضمینات) امکان پذیر می باشد.

تسهیلات خرید تجهیزات پزشکی و تعمیر و بهسازی محل فعالیت و همچنین خرید دفتر محل فعالیت بنابر مدت بازپرداخت و نرخ سود براساس ضرایب برابری جدول ذيــل قابل پرداخــت خواهد بود:

۳- بانک در چارچوب ضوابط و مقررات نسبت به ارائه خدمات اقدام می نماید که بخشی از آن به
شرح ذیل می باشد.

افتتاح انواع سپرده های ریالی اعم از فرض الحسنه پس انداز قرض الحسنه جاری، سپرده کوتاه
مدت سپرده بلند مدت و…

ارائه خدمات ارزی اعم از افتتاح انواع حساب ارزی خرید و فروش انواع ارز اعتبار اسنادی
خارجی ،حواله ارزی برات اسنادی و ضمانت نامه ارزی و … و تسهیل در معاملات ارزی از
طریق صرافی های طرف قرارداد بانک

اعطای تسهیلات در انواع عقود اسلامی اعم از فروش اقساطی قرض الحسنه مرابحه مشارکت
مدنی ،مضاربه جعاله اجاره به شرط تملیک اعتبار اسنادی ریالی، حد اعتباری خرید دین و … اعطای انواع ضمانت نامه اعم از شرکت در مناقصه مزایده حسن انجام کار گمرکی و …
ارائه انواع خدمات بانکداری الکترونیکی و اینترنتی اعم از اینترنت بانک همراه بانک تلفنبانک پیامک بانک پرداخت همراه درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) پایانه فروش (POS) سامانه
خدمات مبتنی بر بانکداری باز و …

صدور انواع تعاون کارت اعم از کارت نقدی بن کارت کارت هدیه کارت مجازی و کارت خرید اعتباری

کارگزاری وجه چکهای واگذاری نزد شعبه با سررسید حداکثر شش ماه آینده از طریق سامانه چکاوک

ارائه خدمت در سامانه های معاملات آنلاین

guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قادر محمودی
قادر محمودی
1 سال قبل

بسیار عالی ایت

احد
احد
1 سال قبل

امیدوارم برای هر دو طرف
مفید باشد

محسن کریمی
محسن کریمی
1 سال قبل

بسیار عالیست

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط محسن کریمی